Nog

dagen tot de start van Tour de France Femmes in Valkenburg

Kids van de Koers

Betreed de wereld van de wielersport met “Kids van de Koers”! Jean en Joep, de avontuurlijke broers uit Klimmen, nemen je in hun podcast mee op een opwindende reis vol spannende verhalen en verrassende inzichten. Van de basis van wielrennen tot trainingsgeheimen, van belangrijke wedstrijden tot het veroveren van de gele trui in de Tour de France, ze verkennen het allemaal. Ontdek de wereld van sprinters en klimmers, leer over bekende teams en renners en luister naar de persoonlijke avonturen van Jean en Joep in de wielersport.

Dit Limburgse initiatief van 2 kinderen die fietsen bij Zyud Cycling team bereikt de doelgroep jeugd met de middelen die in de huidige maatschappij bijdragen aan het versterken van doelstellingen. Zij maken een podcast over alles wat met wielrennen te maken heeft vanuit het oogpunt van een kind. Deze jongens gaan zelf naar allerlei koersen waar ze aan meedoen, of op bezoek bij andere wedstrijden in binnen- en buitenland. Iedereen in het netwerk (sponsoren, renners, etc.) zijn hier enthousiast over waardoor er deuren open gaan die normaal gesloten blijven.

We gaan dit concept verder ontwikkelen met een goed logo, betere content, platform (website met alles over de wielersport dat de jeugd interessant vindt), TikTok, Snapchat etc. en gebruiken Tour de France Femmes als vliegwiel om ook daarna de jeugd te inspireren. Samen met Limburg Cycling zullen we op zoek gaan naar partners die dit vanuit maatschappelijk oogpunt willen ondersteunen, zodat de content structureel geproduceerd kan worden. Voordeel hiervan is dat dit ook na de Tour de Femmes doorgaat en we dit kunnen zien als spin-off van het evenement.

Taakstellende doelstelling

Twee jonge gasten die via de huidige social mediakanalen vooral de jeugdige doelgroep bereiken. Communicatie over/na bovenstaande projecten kan via hun kanalen. Met een financiële bijdrage gaan we er van uit dat ze kunnen professionaliseren. Doelstelling eind 2024 is groeien naar 1000 volgers op verschillende social media platforms.

Doelstelling

Jeugd bereiken over wielrennen via hun ‘eigen’ kanalen (podcast, TikTok, etc.)
Platform creëren waar alle info van/door jeugd bij elkaar kan komen.
Meer kinderen aan het fietsen krijgen via ambassadeurs van de sport.
Na afloop van Tour de Femmes start doorlopen project.

Andere projecten

Lente Spelen

Projecten gezonde voeding inclusief fietsclinics voor verschillende doelgroepen

Jeugdwedstrijd(en)